Yıllık 1.2 milyar lirayı bulan sokak aydınlatması giderini azaltacak adım atıldı. Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelik değişikliğine göre park, bahçe ve yürüyüş yolu gibi yerlerdeki aydınlatmalar enerji verimliği dikkate alınarak tüketimleri azaltılacak. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın Genel Aydınlatma Yönetmeliği’nde yapılan değişik şöyle yer aldı: “27/7/2013 tarihli ve 28720 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Genel Aydınlatma Yönetmeliğinin geçici dördüncü maddesi değiştirilmiştir.
1 OCAK’TAN GEÇERLİ
Genel aydınlatma kapsamında halkın ücretsiz kullanımına açık ve kamuya ait park, bahçe, tarihi ve ören yerleri ile yürüyüş yolu gibi yerlerdeki mevcut aydınlatma tesislerinde enerji verimliliği dikkate alınarak, tüketim miktarlarının azaltılmasına veya aydınlatma düzeylerinin en geç saat 02:00’den sonra yüzde elli oranında düşürülmesine yönelik yatırımlar 31/12/2017 tarihine kadar tamamlanır.” Söz konusu yönetmelik 1 Ocak 2016 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girdi.
1
Nobelli ekonomistten Bitcoin yorumu: Her an tamamen çökebilir
1899 kez okundu
2
Bankacılık sektörü kârı yüzde 5,7 arttı
1770 kez okundu
3
Borsada yılın şampiyonu Fenerbahçe
1742 kez okundu
4
Günü dolana çifte tazminat
1688 kez okundu
5
Vatandaşlık maaşının ayrıntıları belli oldu: Geliri bu rakamın üstünde olanlar alamayacak
1588 kez okundu